Od dłuższego czasu "ciśnie mnie", żeby napisać kernela systemu, ale napisanego w stylu "Old School", dopieszczonego do ostatniego bitu i zoptymalizowanego co do jednego cyklu procesora. Dlaczego? bo już się tak nie koduje. Widać to po dzisiejszych programach, które w każdej nowej wersji potrzebują coraz więcej pamięci RAM, zasobów HDD, szybszych kart GFX i MSX - wiadomo, że to jest wbrew logice każdego RetroCodera (programy w każdej swojej wersji powinny działać szybciej i zajmować mniej miejsca). Na początek BootLoader, który wczyta Monitor Pamięci w stylu dos-owego debug-a, ale działającego w trybie chronionym i z obsługą systemu plików. Była by to świetna "platforma" na której można zacząć pisać właściwy kernel. Potrzebni są tu chętni - język programowania jest bez znaczenia - dowolny. Najważniejsza jest chęć, pasja i trochę wolnego czasu. Kto jeszcze nie czuje się na tyle "mocny" aby kodować, może wspierać projekt, np. dobrym słowem, odpowiednią dokumentacją, nowym pomysłem itd. Cel: System Operacyjny - mały, szybki - przeznaczony do symulacji, emulacji i eksperymentów programistycznych.
https://retrodev.miraheze.org - Wiki - Stare Artykuły z różnych nie istniejących już czasopism po polski