Płyta główna PBA-632635-807 (Intel?)

Szukam zicherka 03-11-2021 160 22
03-11-2021 13:18
Dobry!
Szukam BIOS'u do płyty głównej noszącej oznaczenia:

  • PBA-632635-807

  • AA 632648-807


Jest to płyta z gniazdem procesora Socket 5, posiada 3x PCI, 4x ISA, 4x SIMM. Z tego co wyczytałem w Internecie jest to PONOĆ produkcja INTEL'owska. Dlaczego szukam BIOS'u? A no dlatego, że tylko w tej płycie nie jestem w stanie ustawić dany z rokiem 2000 lub późniejszym. Domniemam, że jakaś nowsza wersja BIOS'u da radę ustawić poprawną datę.
Wszystko da się zapiąć...
03-11-2021 13:26
Chyba posiadam taka płytę. Jak ją znajdę to zrobię zrzut BIOS na dniach
03-11-2021 13:31
Witam!
Dzięki za odzew! Może źle się wyraziłem - mam bios w wersji 1.00.03.BS0 - działa świetnie poza niemożnością ustawienia daty powyżej roku 2000. Dlatego też szukam nowszego BIOS'u. Obyś AveoCross miał coś nowszego ;-)
Pozdro!
Wszystko da się zapiąć...
03-11-2021 13:33
Moja płyta jest martwa niestety, miałem zamiar zrzucić z niej surowy obraz. Ale skoro Twoja funkcjonuje to mogę podesłać pliki Firmware Update od Intela dla wersji BIOS 1.00.06 BS0. Dasz radę zrobić aktualizację z dyskietki?
03-11-2021 13:53
No jasne, że dam radę - jednak daj mi kilka dni, bo cały komputer rozebrany do ostatniej śrubki. Myje się, czyści i konserwuje. Ale cały sprzęt działa - więc bez problemu dam radę wgrać BIOS. Jakbyś jeszcze dał radę *.EXE wrzucić to bym był zobowiązany ;-)
Wszystko da się zapiąć...
03-11-2021 13:55
Wrzucam całą paczkę plików jaką mam. Manual i archiwum z wszystkimi plikami i dokumentacją BIOS.
Intel Advanced-ZP.zip
03-11-2021 16:03
Dzięki serdeczne!
Odezwę się jak poskładam blaszaka ;-)
Wszystko da się zapiąć...
03-11-2021 20:21
Do Zappy powinien być aftermarketowy BIOS od MR BIOS. Z obsługą roku 2K i dysków do 128 GB. Poszperaj tutaj: https://archive.org/details/evergreenspectrabios
08-11-2021 17:47
Heloł!
AveoCross - dzięki za paczkę!!! BIOS działa aż miło
GL1zdA - dzięki za podpowiedź, ale albo ja nie znalazłem (nie potrafiłem). albo nie ma tam BIOS'u do mojej płyty. Owszem jest Triton 430FX - ale na tym się kończy :-(
Dzięki Panowie za odzew! Za kilka dni kolejna skrzynka do kolekcji ;-)
Wszystko da się zapiąć...
08-11-2021 17:56
No i fajnie, cieszę się że mogłem pomóc c: 
Ja mam taką samą płytę tylko martwą. Cegła. Nagle padła i jedną z rzeczy którą bym wypróbował to reflash BIOS. Ale patrząc po strukturze plików paczki aktualizacji Intela wątpię że mogę ot tak wziąć plik binarny z paczki i wrzucić do kości. Raczej przy programowaniu aplikacją zachodzi po drodze jakaś obróbka tego pliku. Jeżeli masz możliwość wykonać mi zrzut BIOSu po programowaniu i podesłać plik, byłbym wdzięczny.
08-11-2021 18:24
Tylko jak to zrobić? Chodzi Ci o plik, który zapisze program do Flashowania jako stary plik BIOS'u?
Wszystko da się zapiąć...
09-11-2021 11:56
Powinno się nadać. Można spróbować oficjalnym Intelowskim tylko sobie trzeba sprawdzić czy ma taka komendę dostępną. Jak nie to jest takie fajne coś jak UniFlash. Uniwersalnych flasher BIOSów, ma opcję zrzutu pamięci EEPROM do pliku.
09-11-2021 21:38
OK - zrobię jak piszesz. Jednak walczę najpierw z COM1 - kurde niby wszystko OK, a myszy jak nie ma tak nie ma :-(
Daj mi 2-3 dni i podeślę cosik ;-)
Wszystko da się zapiąć...
09-11-2021 21:39
Spoko, nie ma problemu
09-11-2021 22:28
OK - wgrałem BIOS od Mr-BIOS i dupa! Owszem BIOS fajniejszy, ale nie wykrywa CD-ROM, nie ma bootowania z CD-ROM. Jak chcę wgrać "stary BIOS" to nie mam możliwości. A więc teraz na serio zaczyna się zabawa ;-)
Dlatego tez nie wiem kiedy dostanę się do "starego BIOS'u"
Wszystko da się zapiąć...
10-11-2021 15:56   (Edytowano: 10-11-2021 16:06 )
OK - a więc tak: płyta żyje ;-), plik z wszystkim co mam do ZAPPY poniżej. Gdybym wiedział to bym tej płyty nie brał - dla mnie osobiście MASAKRA:
ZAPPA.rar
Wszystko da się zapiąć...
10-11-2021 17:12
No jest ta płyta trochę biedna niestety. Ale jednak retro :D
10-11-2021 23:30   (Edytowano: 10-11-2021 23:32 )
Pobrałem archiwum i sprawdziłem HxD plik ZAPPA.BAK i niestety chyba ta aplikacja do zrzutu która została użyta nie sprawdziła się. Plik jest pełny danych F6 od początku do końca więc jest bezużyteczny, nie zawiera kodu.
Sugeruję użyć UniFlasha z dyskietki z podstawowym DOSem.
11-11-2021 07:20
Ok, dziś będę walczył dalej z nią, to podeślę plik z UniFlash'a
Wszystko da się zapiąć...
11-11-2021 18:13
Dobry!
OK - więc zrobiłem zrzuty BIOS'u, CMOS'u i BOOT'u. Link poniżej. Mam nadzieję, że teraz wszystko OK ;-)
BACKUP.rar
Wszystko da się zapiąć...

Aby móc odpowiedzieć w tym wątku, zaloguj się.