Gra Cyfrołazik (Cypher Walker)

Własne projekty PeCeT_full 15-07-2015 1561 6
15-07-2015 20:03
Główne

W tym temacie opowiem pokrótce o właśnie stworzonej przeze mnie grze. Jest to wprawdzie gra logiczna, ale nie to było moim głównym zamiarem. Jak pewnie większość z was o tym wie, na ten rok przypada 20. jubileusz wydania systemu Microsoft Windows 95 na rynek ogólnoświatowy, a wiadome jest, że ludzie wykorzystują tego typu czas, by świętować w oryginalny sposób i tym samym przede wszystkim pokazać, że pamiętają (w tym też i ja). Dlatego przede wszystkim dążyłem do napisania jakiegoś programu, który działałby zarówno w systemie Windows 95 jak i Windows 7 (z oczywistym naciskiem na ten pierwszy), a jednocześnie byłby przydatny. Postanowiłem więc zrobić takiego Cyfrołazika – grę polegającą na jak najskuteczniejszym wyzerowaniu planszy, gdzie główną zasadą jest to, że po wyborze kierunku sąsiednia cyfra odpowiada ilości kroków, które wówczas wykonamy. Musimy jednak uważać, bo z czasem zacznie brakować miejsca, a przechodzić przez przebytą już ścieżkę w żaden sposób nie można. Trzeba również mieć na uwadze to, iż gdy ilość kroków po obraniu danego kierunku byłaby za duża, tj. spowodowałaby praktycznie opuszczenie planszy, to owy kierunek nie będzie możliwy do wyboru. Grę można pobrać na tej stronie: http://www.komputermania.pl.eu.org/software.php?lang=pl, jednak jeśli ktoś już byłby niesamowicie leniwy, to tu jest bezpośredni odnośnik do archiwum: www.komputermania.pl.eu.org/files/cyphwalk.zip oraz do strony repozytorium Git: https://bitbucket.org/PeCeT_full/cypherwalker. Życzę miłej zabawy!

PS. Mój dotychczasowy wynik (osiągnięty z nudów podczas debugowania, oczywiście już po dokończonej w pełni logice generowania liczb oraz sterowania) to 316.
15-07-2015 22:22
Ale to readme w Unicode to wywal, Linuch umie w windowsowe CP.

A tak nie marudząc, zauważyłem, że przez 0 nie można przejść, nawet jeśli się na nim nie zatrzyma. Bug or feature?
Kucu wyklęty, broń nas przed Niebieskim RAF-em.
15-07-2015 22:42
Tohru napisał(a):
Ale to readme w Unicode to wywal, Linuch umie w windowsowe CP.

W sumie to myślałem o tym wcześniej, ale ostatecznie zostawiłem „na wszelki wypadek”. To przez przyzwyczajenie z wcześniejszego projektu, Diacritic Bustera.
Tohru napisał(a):
A tak nie marudząc, zauważyłem, że przez 0 nie można przejść, nawet jeśli się na nim nie zatrzyma. Bug or feature?

Chodziło mi o to, że nie można „przecinać” swoich śladów.
16-07-2015 12:05   (Edytowano: 19-07-2015 15:59 )
Fajne to to. Mateczka approved!
Ja bym zrobił sterowanie WSAD, ewentualnie strzałki, albo nawet własnoręczne definiowanie sterowania, ale aż to tak nie przeszkadza.
Ciekawe czy działa w Win3.1 z Win32s, ale pewnie nie :PDzięki oscareczek za testy :)
Można modować dźwinki, ekran startowy i teksty w grze jak się wiadomo jak :) (Konwerter plików .mo na .po, oraz Poedit)
Jak są zakodowane wyniki gry? Już wiem :)
16-07-2015 13:02
MrMateczko, masz coś do IJKL? XD
Kucu wyklęty, broń nas przed Niebieskim RAF-em.
16-07-2015 13:26
Świetna gra i dobre wykonanie!

INFO dla Linuksiarzy: działa spokojnie pod Wine :3
16-07-2015 15:59
2/10, nie działa na 3.11 :c
Kucu wyklęty, broń nas przed Niebieskim RAF-em.

Aby móc odpowiedzieć w tym wątku, zaloguj się.